.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کارنامه 18 ماهه محصولی در وزارت رفاه

وزارت رفاه و تامین اجتماعی در شرایطی به سمت ادغام پیش می رود که این وزارتخانه در دوران تصدی گری صادق محصولی، مرحله نخست هدفمندی یارانه ها را اجرایی کرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، وزارت رفاه و تامین اجتماعی در حالی ادغام می شود که تنها هشت سال از تشکیل آن می گذرد و طی این مدت چهار وزیر بر مسند این وزارت خانه تکیه زدند. به اذعان اکثر کارشناسان، این وزارت خانه در زمان تصدی واپسین وزیر خود(صادق محصولی) دوران طلایی خود را طی کرده و وزارت رفاه از یک وزارتخانه کوچک و حاشیه ای هم اکنون و در آخر عمر خود به یک وزارت خانه محوری در میان ارکان دولت تبدیل شده است.

بی تردید اقدامات موفق این وزارتخانه در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و مسئولیت توزیع یارانه نقدی در بین مردم و پرداخت معوقات قبل از سال 1379 بازنشستگان و دهها طرح دیگر که در نوع خود کم نظیر بوده، وزارت رفاه و تامین اجتماعی را به یک وزارتخانه محوری در میان دیگر وزارتخانه ها مبدل کرد.

حضور موفق در وزارت کشور و سوابق مدیریتی صادق محصولی موجب شد طی 18 ماه تصدی خود گام های بزرگی را جهت رفع مشکلات حوزه رفاه و تامین بردارد که از این میان می توان به پرداخت مطالبات معوق بازنشستگان، اجرای بیمه کارگران ساختمانی، افزایش ضریب نفوذ بیمه اجتماعی به بیش از 90 درصد، اجرای بیمه ایرانیان و طرح نظام ارجاع و پزشک خانواده، تسریع در ساخت مسکن معلولین، گسترش حمایت از بیماران خاص از منابع حاصل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و اختصاص یارانه برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن اقشار کم درآمد اشاره کرد.

یکی از مواردی که حتی برخی مخالفان محصولی هم به آن اذعان دارند جلوگیری از یخت و پاش های مالی و هزینه های سربار جاری به خصوص در صندوق های سرمایه گذاری و بخش های اقتصادی شرکت های زیر مجموعه ای بیمه ها منجمله شستا بوده است.

به طور قطع وزارت رفاه و تامین اجتماعی و زیر مجموعه های آن چه در حال حاضر و چه پس از ادغام در دهه ای که از سوی مقام معظم رهبری دهه پیشرفت و عدالت نامگذاری شده نقش اساسی دارد. به طور قطع اجرای قانون جامع رفاه و تامین اجتماعی، هدایت و سیاست گذاری در صندوق های بیمه از جمله صندوق تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق خدمات درمانی و صندوق بیمه عشایر و روستائیان، توسعه فعالیت های سازمان بهزیستی به عنوان یکی از متولیان اصلی رسیدگی به اقشار آسیب پذیر و همچنین اجرای قانون هدفمندی یارانه ها که از جمله وظایف و اختیارات این وزارت خانه محسوب می شود تاثیر به سزایی در تحقق اهداف دهه پیشرفت و عدالت دارد.

* محصولی، اجرای هدفمندی یارانه‌ها را خوب مدیریت کرد

کاظم جلالی، مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عملکرد وزیر رفاه و تامین اجتماعی در اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها را خوب ازیابی می کند و می افزاید: محصولی جزو وزرای خوب و موفق دولت دهم و در مسئولیت های مختلفی که تاکنون در دولت داشته موفق بوده است.
نماینده مردم شاهرود در مجلس می‌گوید:وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با آمدن محصولی جایگاه مهم‌تری پیدا کرده و او توانسته مجموعه تحت مدیریتش را که یک وزارتخانه بزرگ اقتصادی و اجتماعی است به خوبی سر و سامان دهد.

*اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مصداق عینی عملکرد محصولی است

جواد صبور نماینده مردم اردبیل در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص عملکرد صادق محصولی در مدت 18 ماه تصدی وزارت رفاه و تامین اجتماعی می گوید: اجرای بخش قابل توجهی از قانون هدفمندی یارانه ها به عنوان بزرگترین طرح اقتصادی تاریخ کشور از اقداماتی است که در زمان تصدی آقای محصولی به خوبی انجام شد.
وی محصولی را مدیری توانمند دانسته و می افزاید:خدمات و اقدامات آقای محصولی در این وزارتخانه در نوع خود کم نظیر بود به طوری که محصولی در مدت اندک حضورش در وزارت رفاه، با انجام طرح های مهم و اثرگذار،عیار این وزارتخانه را بالا برد و جایگاه آن را ارتقا بخشید.

*محصولی درقبال معلولان عمکرد خوبی نداشت

اما در این میان محمد قیوم دهقانی، یک عضو دیگر کمیسیون اجتماعی مجلس از عملکرد محصولی انتقاد کرده و معتقد است که در دوره تصدی گری محصولی بر وزارت رفاه و تامین اجتماعی وضعیت معلولان نسبت به گذشته بدتر شد.

*تلاش های وزارت رفاه موجب امیدواری مردم و مسئولان شد

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در ارزیابی عملکرد وزارت رفاه با اشاره به اقدامات وزارت رفاه و تأمین اجتماعی در دوران تصدی محصولی در زمینه پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان، مسکن معلولان، بیمه ایرانیان، اجرای طرح پزشک خانواده، بیمه‌های اجتماعی اصناف، اجرای طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها می گوید: مجموعه فعالیت‌های صورت گرفته در زمان مسئولیت آقای محصولی در این حوزه‌ها بیانگر ارتقاء جایگاه وزارت رفاه و تامین اجتماعی در دولت است.

*صادق محصولی منزلت بازنشستگان را احیا کرد

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم معتقد است: با اقدامات مفید صادق محصولی در وزارت رفاه و تامین اجتماعی،وضعیت معیشتی بازنشستگان هم اکنون به شکل محسوسی بهبود یافته و رضایتمندی انان بالا رفته است.
سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس می گوید: بی تردید بهترین دوران این وزارتخانه، دوران تصدی گری آقای محصولی بوده و ایشان در مدت حضورش در این وزارتخانه اقدامات کم نظیری انجام داد.
وی سازماندهی بیمه ها و صندوق های بازنشستگی را از جمله کارنامه قابل قبول محصولی در این وزارتخانه دانسته و اظهار می دارد: در این دوره با تلاش های وی بسیاری از عقب افتادگی ها در حوزه بیمه ها و صندوق های بازنشستگی جبران و انضباط مالی بر شرکت های اقتصادی تامین اجتماعی حاکم و از بسیاری ریخت و پاش ها با هدف قانونمندی و ساماندهی بیشتر، جلوگیری شد.

*محصولی در اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع تلاش موفقیت آمیزی داشت

علی کائیدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تلاش های صادق محصولی در اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع را ستودنی ارزیابی می کند و می افزاید: وزارت رفاه در دولت دهم جایگاه خود را پیدا کرد و با توجه به وظایف و فعالیت هایی که در حوزه بیمه ای و حمایتی به خصوص اجرای موفق هدفمندسازی یارانه ها داشت در نگاه مسؤولان و مردم ارتقا یافت.
وی افزود: قبل از حضور محصولی در این وزارتخانه صندوق های بیمه و بازنشستگی، وضعیت نابسامانی داشت ولی با آمدن وی ، شرایط به سمتی رفت که امروز در این حوزه ها و نیز بخش حمایتی شاهد پیشرفت های چشمگیری هستیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.379 seconds.